Biztosra mennél? Így hirdesd a lakásod!

Sokan azt mondják, hogy lakáseladáskor egy jó hirdetés már félsiker. Még ha ez egy kicsit túlzásnak is tűnik, az biztos, hogy ha nem elég figyelemfelkeltő a profilunk, nem is kattint rá a potenciás vevő. De mire érdemes odafigyelni?

Ahhoz, hogy megnézzük, melyek azok a hirdetések, amelyek hatékonyak, figyelemfelkeltőek, elég ellátogatnunk egy ingatlanközvetítéssel foglalkozó portálra, és megfigyelnünk, hogy mire kattintunk és mire nem. Bár látszólag nagyon egyszerűnek tűnik a módszer, sokan valószínűleg nem alkalmazzák, hiszen még most is rengeteg olyan adatlappal találkozunk, ami szinte semmilyen információt nem tartalmaz. Így viszont hiába várjuk az érdeklődőket, a hirdetésre kidobott pénz pedig nem fog megtérülni.

Kell egy jó kép

De ha lehet, rögtön több is, hiszen ma már az internetes felületekre 6-7 kép is feltölthető, is minél több részlet látható a lakásból, annál informatívabb lesz a hirdetés. Nem mindegy azonban az sem, hogy ezek a képek milyen minőségűek, és mit ábrázolnak.

Kerülje a homályos, elmosódott fényképeket, mert ezek amellett, hogy nem adják vissza az ingatlan adottságait, még rossz benyomást is kelthetnek a hirdetőről. A fényképeket nappal, természetes fény mellett készítse – legjobb, ha a nap is süt – így jól kivehetők lesznek a lakás fényviszonyai, színei, ráadásul otthonosabb hangulatot közvetítenek a képek.  Természetesen az is előfordulhat, hogy a lakás adottságai olyanok, hogy egyszerűen nem jut elegendő fény még napközben sem, és erre nem szívesen hívjuk fel a figyelmet. Ekkor lehet palástolni ezt a hiányosságot azzal, hogy a képeket este, lámpafénnyel készítjük, bár valószínűleg az első személyes bejáráskor fény derül a turpisságra.

Nem biztos, hogy sok haszna van az egy-egy részletre, bútordarabra ráfókuszáló képnek, sokkal inkább a lakás tereit, elrendezését mutató fotót kell készíteni. Ügyeljen arra is, hogy emberek se legyenek láthatók a képeken, hiszen ez is csak elvonja a figyelmet a lakás adottságairól.

Ingatlanhirdetések: nehéz kitűnni

Érdemes rendet rakni a lakásban, hiszen ha nincsenek felesleges holmik az útban, jobban látszódnak a lakás terei, másrészt a rendetlenség azt a benyomást keltheti, hogy az ingatlan nincs megfelelően karbantartatva. A személyes tárgyak elpakolása azért is hasznos lehet, mivel a potenciális vevő nem kíváncsi mások privát szférájára, de nekünk sem jó, ha az interneten – még ha csak egy-két kép erejéig is – bárki beleshet a mindennapi életünkben.

Legyen értelmezhető alaprajz!

Még ma is számtalan olyan hirdetéssel lehet találkozni, amely nem tartalmazza a lakás alaprajzát, holott ez az ingatlan talán legfontosabb jellemzője. A terület és a szobaszám még nem elegendő információ, hiszen ezek nagyon eltérő elrendezést takarhatnak, a vevőnek pedig nem mindegy hogy a jelenlegi kialakítás megfelelő-e számára, vagy csak költséges átalakítás révén érheti el céljait. Alaprajz hiányában tehát az érdeklődő nem is tudja, hogy mit várhat a lakástól. A semminél még egy kézzel felskiccelt alaprajz is jobb, de ma már a számítógépes programok segítségével bárki tud értékelhető, és könnyen értelmezhető ábrát készíteni. Fontos, hogy megfelelőek legyenek a méretarányok, hiszen az elrendezés és az egyes helyiségek mérete meghatározó lehet a döntés meghozatalakor.

Rugalmas árképzés

Nyugodtan alkalmazza a reklámokból jól ismert praktikákat is. Adjon meg a tervezettnél valamivel magasabb árat, így lesz miből alkudni a későbbiekben. Ugyanakkor, ha például 13 millió forint körüli összegért szeretnénk eladni lakásunkat érdemes a hirdetésbe 12,9 milliót írni, ami egyrészt optikailag kedvezőbb számnak tűnik, másrészt pedig lehet, hogy valaki éppen 13 milliós felső határt állít be a keresőbe, így lakásunk az eredeti áron meg sem jelenne a találatok között.

Az árképzést még tovább lehet finomítani különböző kifejezésekkel. A jutányos, vagy az áron aluli kifejezések akkor is felkelthetik egy potenciális vásárló érdeklődését, ha az általunk nyújtott kedvezmény nem is olyan jelentős.

Ha már régóta hirdetjük lakásunkat érdemes a profilt folyamatosan aktualizálni. Töltsön fel új, akár az évszaknak megfelelő képeket, és természetesen az ár csökkentésén is érdemes elgondolni, ha nagyon nem jönnek az érdeklődők.

Csak őszintén!

Az ingatlanok adatlapjai általában nem mentesek a tények megszépítéséről, vagy kellemetlen részletek elhallgatásától. Nevezhetünk egy 20 négyzetméteres sötét garzont meghitt kuckónak, vagy egy autópálya melletti helyszínt nyüzsgő belvárosnak, legkésőbb az első bejáráskor kiderül az igazság, így nem is nagyon érdemes valótlanságot állítani, hiszen egyből hiteltelenné válunk a vásárló szemében.

Természetesen az eladás sikeressége nem csak a hirdetésen múlik, a kínált lakásnak számos, a vevő által támasztott kritériumnak kell megfelelnie. Megfelelő hirdetés hiányban viszont sokszor még az esélyét is elszalasztjuk annak, hogy a potenciális vásárló megtalálja az általunk kínált ingatlant.

Előző cikkünk: Jön a családi csődvédelem?

További bejegyzések:
Régi-új divat: a penthouse
Vegyünk vagy béreljünk?
Jobb félni, mint megijedni –  így védekezz, ha üresen hagyod a lakásod
Devizahitelek: Kompromisszumos ultimátum

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.