Jobb kedvvel indulhat nyaralni, ha előtte olcsóbb lakásbiztosításra vált

biztosítá, ajánlat, kampány, verseny, lakás, termékÉrdekes csörte alakult ki a hazai piac két dobogós biztosítója között a lakásbiztosítások piacán. A nyertesek ezúttal az ügyfelek.

A lakásbiztosítás tipikusan az a termék, amit általában egyszer megkötünk, többnyire az ingatlan elkészültekor, vagy megvásárlásakor. Ezután évekig feléje sem néz az ember, elfelejti azt is, hogy melyik társaságnál kötötte, és ha csoportos beszedéssel fizeti, akkor még a negyedéves díjjal sem törődik igazán. Sokan még azzal sincsenek tisztában, hogy betört ablak, vagy áramingadozás miatt tönkremenő készülék esetén a lakásbiztosítás terhére rendelhetnének szerelőt, vagy kérhetnének kártérítést.

Aztán egyszer csak kopogtat egy alkusz, hogy ő sokkal olcsóbban is tudja mindezt, de az is lehet, hogy e-mailen fut be a nagyszerű ajánlat. Az ember oszt szoroz, és kijön, hogy tényleg olcsóbb lehet az új konstrukció.

Az jár el ilyenkor helyesen, aki megversenyezteti az eddigi biztosítóját is. Lehet, hogy az még olcsóbban is tudja ezt, értékelve a korábbi sokéves bizalmat. Ezzel az ajánlattal ismét lehet szembesíteni az ajánlkozó új alkuszt, hogy erre ő mit lép. Akinek végtelen türelme van, az egészen hosszan irányíthatja a virtuális iszapbírkózást. Nem állítjuk, hogy az árak lejjebb fognak menni, de végre egyszer az ember úrnak érezheti magát, versenyeznek a kegyeiért. Fontos megfigyelni, hogy az árcsökkenés egy ponton túl már nem kedvezményekkel érhető el, csak úgy, ha maga a szolgáltatási színvonal is romlik, kevesebb fedezetet nyújt, kevesebb kiegészítő szolgáltatással. Végül lehet, hogy szuperolcsó lesz az ingatlanbiztosítás, de kikerül a levesből a hús…

Kevesen járnak el így, általában ha egy ügynökkel való maratoni tárgyaláson túlesik valaki (tényleg tudja valaki, hogy miért vesz igénybe legalább 2 órát egy ilyen tanácsadós beszélgetés?), akkor jó eséllyel a következő héten nem akar egy újabbat.

Jelenleg a piacon a nyári uborkaszezon ellenére éles harc alakult ki két komoly szereplő között. Az egyik folyamatos akciókkal próbál új ügyfeleket magához csábítani: e-mailes kampánya a napokban ér majd véget, de nem lennénk meglepve, ha hirtelen bejelentenék, hogy prolongálják az akciót még egy kis időre. A kampány során akciós lakásbiztosítást ígérnek.
A másik versenyző igyekszik megvédeni portfólióját, és maga keresi fel eddig jól fizető ügyfeleit, hogy megelőzze elcsábulásukat. Termékét is újrakalibrálta, az eddigi 3 szintes csomag helyébe egy négyszintes lépett. Az ügyfelek csodálkoznak, hogy úgy keresi fel őket a biztosítójuk, hogy árcsökkentést ígér, és azt be is tartja. Ennek ellenére megéri nekik, mert még így is jobb, mint elveszteni egy ügyfelet. A frissített biztosítás tényleg olcsóbb, persze az ügynök az ilyenkor szokásos beszélgetés során feltérképezi azt, hogy milyen más biztosításokra lehet szüksége az ügyfélnek, de emiatt igazán nem illik haragudni rájuk, ez a dolguk. Kiépülőfélben van az egészségügyi biztosítások piaca, terjednek a felelősség- és jogvédelmi biztosítások is, ebből is összejöhet néhány új kötés. A figyelmesség tehát hosszabbtávon megtérül a biztosítónak, és piacát is meg tudja őrizni. Ha ő előbb keresi fel meglévő ügyfelét, mint a „betolakodó”, akkor nyert ügye van, nem akarja még egyszer az ember a hercehurcát.

Amire ilyenkor érdemes figyelni: az árcsökkenés ne azzal járjon együtt, hogy mondjuk lemondunk ingóságaink biztosításáról, vagy a nekünk fontos kiegészítő biztosításokról. Érdemes azt is megnézni, hogy változtak-e az alap fedezetek köre, kiesett-e a „fapados” verzióból olyasmi, amit feltétlenül pótolni kell egy kiegészítő biztosítással. Ha az derül ki, hogy az árcsökkentés csak annak köszönhető, hogy kibelezik a korábbi konstrukciót, akkor azt tegyük szóvá bátran. Az üzletkötő sok egyéb 5-10 százalékos kedvezményből válogathat részünkre, kis erőlködéssel mindet ki lehet csikarni belőlük: üzletkötői saját kedvezmény, online kötési kedvezmény, papírmentességi kedvezmény, csoportos beszedési kedvezmény, stb. Sokat segíthetnek ezek összességében.

Sajnos üröm az örömben: az így csökkentett díjra 2013-tól rájön a biztosítási adó, 10%. Emiatt is fontos, hogy megcsípjünk minden ésszerű kedvezményt!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.